luni, 17 septembrie 2012

Salata de ardei picanta

   De ceva vreme am inceput maratonul muraturilor si pusului in borcane a fel de fel de bunatati.
   Nu stiu cum e la voi, dar pe strada mea( stau la sat) cand este sezonul muraturilor si ne intalnim la o vorba pe banca principalul subiect de discutie este cine ce si-a mai pus. Poate parea plictisitor, dar pentru o gurmanda ca mine discutiile despre mancare nu ma plictisesc niciodata. Astfel am intrat in posesia acestei retete de la tanti Maria, care mi-a povestit despre ea, mi-a dat un borcan din camara ei pentru degustare si acum ajunge si la voi. Parol ca e gustoasa rau, pentru cei ce mananca picant si nu numai, si ca cel putin 3 femei de pe strada mea o au in camara pentru zilele reci ce vor urma.
 


Avem nevoie de:

- 3 kg ardei galbeni, rosii, kapia curat ( adica curatati de seminte si cotoare)
- 750 gr ceapa curatata
- 200 gr ardei iuti ( noi nefiind atat de impacati cu iutele am folosit doar 130 gr)
- 500 gr zahar
- 300 ml otet
- 300 ml apa
- 100 ml ulei
- sare dupa gust



   Toate legumele, pe care cu mandrie va spun sunt din gradina proprie, le curatati si le taiati fasii, ardeii iuti ii lasati cu tot cu samburi.


    Intr-o oala mare puneti apa, otetul, uleiul, zaharul si sarea si la foc potrivit lasati amestecul pana se dizolva zaharul.


   Apoi puneti toate legumele la oparit 10 minute pe ceas, amestecand din cand in cand, si cu capacul pus. Eu evident am uitat sa fac poza asta :P.

Rezulta ceva de genul.




   Se poate servi alaturi de pireu si friptura, orez, fasole scazuta, tooate combinatiile care va trec prin cap si va plac.


   Din aceste cantitati mi-au iesit 8 borcane mici si 3 mari suficient pentru o familie mica si mai ramane si de impartiti cu prietenii :).

2 comentarii:

  1. si eu am facut o portie dupa reteta asta, doar k nu pun asa multi ardei iuti:)) e delicioasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sotul meu foarte rar mananca iute, dar iata ca aceasta salata ii place. Intradevar e delicioasa, merita incercata!

    RăspundețiȘtergere