duminică, 22 aprilie 2012

Prajitura cu gem si bezea cu nuca

   Desi am zis ca va dau retetele prajiturilor ce le-am pregatit de Pasti, nu am reusit. Dar am revenit cu forte proaspete, gata de destainuit din secrete.
   Va prezint azi prajitura cu gem si bezea cu nuca care mi-a placut tare mult la prietena mea Geanina si musai a trebuit s-o fac si eu. Este extrem de usor de facut asa ca hai sa vedem exact ce presupune.


   Pentru delicioasa prajitura aveti nevoie de:

- 300 gr faina
- 1 pachet Rama
- 1 cana zahar
- 4 oua
- 1/2 praf copt
- un borcan gem la alegere, de preferinta mai tare ca sa nu curga
- 200 gr zahar
- 200 gr nuca macinata

   Acum sa vedem: se face un aluat din faina, margarina, cana de zahar, 4 galbenusuri si praful de copt. Se framanta bine, apoi se aseaza in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si se intinde cu mana pana e uniforma.


   Ungem apoi foaia de aluat din tava cu gem pe toata suprafata ei. Urmeaza bezeaua, batem cele 4 albusuri ramase spuma, adaugam apoi cele 200 gr de zahar si nuca si mixam pana la omogenizare. Turnam bezeaua rezultata peste foaia unsa cu gem din tava.


   Cu cat puneti mai mult zahar si nuca cu atat bezeaua va iesi mai tare, personal cred ca 200 gr din fiecare este de ajuns. Dam tava la cuptorul incins dinainte, la foc potrivit pana se rumeneste frumos si trece testul scobitorii. desi bezeaua va fii tare deja, nu va faceti griji, intra scobitoarea.


In acest desert avem 3 texturi diferite,blat pufos, gem si bezea tare, dar care se imbina delicios de bine. 



     Este o prajitura gustoasa si foarte usor de facut, fara prea mari batai de cap. 


  
Pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu