marți, 3 aprilie 2012

Ravioli cu branza

Va arat azi cum sa va faceti propriile ravioli acasa, fara sa mai fiti nevoiti sa le cumparati din comert.

    Am tot vazut prin magazine ravioli umplute cu te miri ce, ma tentau de ce sa nu recunosc, dar cand ma gandeam cati conservanti si alte cele trebuie sa contina ca sa reziste cu lunile mi se taia brusc pofta. Atunci m-am decis sa-mi fac propriile ravioli sa vad ce iese. Si tare inspirata am fost.
   Nu aveti nevoie de ingrediente si ustensile complicate( desi mi-as dori o masina de taietei si cat de curand sper s-o am, nu de alta dar usureaza mult munca), chiar puteti cu usurinta sa improvizati, asa ca mine.


   Sa va spun de ce aveti nevoie:

- faina
- 2 oua
- 100 gr telemea vaca sarata
- 100 gr branza dulce
- verdeturi ca patrunjel, marar
- sare

   Incepem prin a face aluatul din faina, oua si sare pentru taietei de casa, daca nu stiti cum, cautati pe blog la Facut in casa si gasiti, oricum este simplu. Apoi impartiti aluatul in doua bucati si intindeti doua fasii lungi pe care le lasati un pic la zvantat pe masa cu faina, vreo 5 minute.


    Intre timp pregatiti umplutura din branza, verdeturi si sare dupa gust. Daca vi se pare ca e cam seaca adaugati un pic de smantana sau iaurt, dar numai cat s-o faca mai moale dar nu tare moale ca se imprastie la fiert.
   Formati din umplutura mici bilute de branza si le asezati pe una dintre foi cu distanta de vreo 4 cm intre ele.


   Apoi puneti cu grija cealalta foaie deasupra si presati aluatul pe langa bilutele de branza astfel incat sa scoateti tot aerul, altfel se sparg la fiert si pierdeti toata umplutura in oala.


   Acum urmeaza sa le taiem si sa formam frumoasele ravioli. Daca nu aveti ustensila de patiserie sau de pizza, folositi o forma de biscuiti si taiati cu grija ravioli ca sa fie destul aluat in jurul bilutelor.


   Pentru a le da o forma mai atragatoare faceti cu varful de la furculita dungi imprejurul aluatului, numai bine se sigileaza perfect si nu iese umplutura. Plus ca arata intr-un mare fel :).


   Cam asta a fost toata treaba. Mi-au iesit o cantitate potrivita pentru o cina de 2-3 persoane plus ca din resturi am facut taietei pentru supa. Acum daca sunteti mai numerosi la masa mariti pur si simplu cantitatile.


  Ei nu arata bine? Maine va arat si cum le-am gatit. Un deliciu italian la noi acasa.

   Spor la treaba!

Un comentariu:

  1. cand intru la tine pe blog am impresa ca intru la mine...si tare placut e!
    eu am masina de taietei...sunt extrem de incantata de ea si fac ravioli cu ajutorul ei si cu formele de coltunasi (excelente si acelea).
    problema este ca niciodata nu am destule ustensile...dar cine le are pe toate?:)

    RăspundețiȘtergere