luni, 25 iunie 2012

Ciulama de pui cu ciuperci si mamaliguta

   Salut va invat azi sa faceti o mancare de comfort, care va unge pe suflet, este foarte gustoasa si sanatoasa. Personal o ador, daca am o zi agitata acest fel de mancare ma calmeaza atat cand il pregatesc cat si cand il devorez :). Desi am auzit prin targ cum ca am fii un popor de mamaligari, acest fel de mancare se consuma de preferat cu mamaliga la care de altfel ii gasesc foarte multe intrebuintari la mancare sau desert.


   Avem nevoie de:

- un piept de pui
- 300 gr ciuperci
- o ceapa
- o caciulie de usturoi
- 3 linguri smantana
- 2-3 linguri ulei
- 1-2 linguri faina
- sare, piper
- patrunjel proaspat
- mamaliguta proaspat facuta :)

   Incepem prin a dezosa pieptul de pui, il spalam bine apoi il taiem cubulete. Taiem ceapa marunt si 2 catei de usturoi felii. Incingem un pic de ulei intr-o oala/tigaie, adaugam ceapa, lasam cateva secunde, apoi usturoiul si le calim putin avand grija sa nu se arda ca se amaresc. Punem puiul cuburi, asezonam cu sare si piper si-l dunstuim putin. Adaugam apoi ciupercile curatate si spalate( eu am trisat putin si am folosit ciuperci la conserva, nu de alta, dar n-am gasit proaspete caci cu siguranta acelea le-as fi ales).


   Dupa ce le-am calit usor adaugam apa cat sa le cuprinda si sa depaseasca cu un deget si le lasam la fiert cu capacul pe oala sa nu pierdem nici o aroma gustoasa. Cand consideram ca s-au fiert toate, desfacem faina in putina apa, dar cu grija sa nu faca cocoloase, pe care clar nu le vrem in ciulamaua noastra gustoasa, si turnam amestecul peste pui si ciuperci amestecand continuu.


   Urmeaza apoi sa punem cata smantana credem de cuvinta( eu am pus 3 linguri sanatoase, desi in poza se vad doar 2 am mai adugat apoi) si sa dam focul la mic.


   Tocam marunt patrunjelul proaspat, zdrobim 3 catei de usturoi si daca mai aveti nevoie de sare si piper acum ar fii momentul sa le aruncati in oala,


   Ei cam asta a fost, sper sa va placa acest fel de mancare macar cat imi place mie.


Pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu