vineri, 9 noiembrie 2012

Crema diplomat

   Multe persoane m-au intrebat ce creme folosesc la torturile mele, daca le pot spune secretul. Adevarul este ca nu exista nici un secret, motivul pentru care am realizat acest blog este ca sa va impartasesc si voua tot ce stiu eu, de unde ma inspir si cum procedez. Nu m-am inascut invatata, nu am facut eu gaura la macaroana cum se zice :), de aceea veti gasi multe retete culese de la alte persoane a caror munca le-o respect si imi place.
   Inainte sa va dau reteta propriu-zisa sa va povestec un pic despre ea. Nu am mai facut niciodata crema diplomat, nu stiu de ce mi se parea incredibil de greu de realizat, ceea ce nu este cazul, am mancat diplomat in diferite cofetarii din Timisoara, dar niciodata nu m-am incumetat sa fac eu. Si cum de ceva vreme m-am hotarat sa experimentez mai mult cu cremele folosite la torturi( pe familie, nu pe clienti :P) am zis ca acum este momentul perfect, astfel ca aceasta crema diplomat am folosit-o la Tort pentru bunica si reteta ii apartine Lissei ( multumesc frumos).


    Ingrediente:
 
- 1 l frisca
- 35-40 gr gelatina( 3,5-4 plicuri)
- 7 oua
- 14 linguri zahar
- coaja de lamaie, de portocala, esenta de vanilie
- fructe( eu am folosit piersici, ananas si stafide tinute in rom) 
- 10 linguri de apa calduta( sau suc din compot)

   Bati frisca tare si o lasi deoparte. Gelatina se pune la inmuiat intr-un castron in apa/sucul caldut, le amestecati sa se omogenizeze si o lasati la hidratat pentru 5 minute. Se aseaza castronelul in altul cu apa fierbinte, dar nu pe foc, si il lasati deoparte.


    Ouale cu zaharul se bat pe abur cu telul pana se face ca o smantana groasa si isi tripleaza volumul. Acum ca sa va previn aceasta parte este cea mai grea din tot procesul :). Adevarul ca dureaza cam 10-15 minute bune. Din asa:


   Trebuie sa iasa asa:


    Cand este gata, iei deoparte si adaugi gelatina, batand in continuare cu telul ca gelatina are tendinta sa se lase la fund. Calduta o adaugi la frisca si amesteci cu o lingura de lemn/spatula de sus in jos.


   Adaugi apoi fructele bine scurse si aromele.


   Tapetezi o forma rotunda( a mea are 26 cm) cu folie de aluminiu si pui o foaie de blat pe care o insiropezi cu suc din compot.


   Rastorni toata crema inauntru si nivelezi bine.


    Deasupra pui o alta foaie de blat si acoperi cu o folie de plastic, apoi bagi tortul in frigider si-l lasi peste noapte sa se inchege bine.


   Acum vad pe poze ca mi-a luat 39 de minute sa fac tot :). A doua zi il scoti cu grija din forma, il imbraci in frisca si il decorezi dupa plac. Poti face ca mine la tortul pentru bunica asa:


   Cantitatea de crema va ajunge pentru un tort de 3,5 kg, suficient pentru 25- 30 persoane sau 15 mai pofticioase :).

Pofta!






5 comentarii:

  1. Cred ca gelatina pusa in apa fierbinte e o greseala. Am facut asa si gelatina nu a mai inchegat crema. Si am facut si reteta intreaga si am ajuns sa o pun in congelator ca sa o putem manca asa ca pe o inghetata. Nu sunt o profesionista, dar cred ca gelatina nu trebuie infierbantata ca sa inchege preparatul, indiferent care ar fi el (crema, racitura etc).

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar ea spune cu apa calduta nu fiarta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma apuc acum de reteta doar ca voi pune piscoturi pt ca le am in debara de ceva timp.Revin cu raspunsul celor testati !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ouale intregi sau doar galbenusele???

    RăspundețiȘtergere