joi, 17 mai 2012

Cheese cake fara coacere cu fructe

   Mi-a ramas de la ziua fetitei mele un blat de cacao, adica o a treia parte a sa si m-am gandit sa fac repede ceva dulce si gustos. Cum n-am mai avut chef sa coc, am incropit o reteta de cheese cake fara coacere, care iti economiseste foarte mult timp si este super buna.
  Desi se spune ca cheese cake-ul se face cu crema de branza, caci branza de vaci e mai mult sub forma de bulgarasi, am sa va arat ca se poate, asta ca sa daramam toate miturile, si ca iese un super desert si muult mai ieftin.


   Bineinteles daca nu ai un blat poti ori sa coci unul ad-hoc, ori sa faci blatul din 300 gr biscuiti graham sau integrali, maruntiti bine si peste 200 gr unt topit. Cu aceasta compozitie tapetati o tava rotunda cu pereti detasabili si gata blatul.

   Pentru umplutura avem nevoie de:

- 400 gr branza de vaci proaspata
- 300 ml frisca lichida
- 100 gr zahar
- 125 gr iaurt de fructe( eu am pus de capsuni)
- 1 plic zahar vanilat
- 1 plic gelatina granule
- coaja si zeama de la jumatate de lamaie
- esenta de vanilie

   Se bate frisca spuma. Separat se mixeaza branza de vaci cu iaurtul cu grija sa nu imprastiati peste tot, se adauga zaharul si zaharul vanilat, coaja si zeama de lamaie si esenta de vanilie. Puneti peste si frisca batuta spuma tare. Intr-un ibric desfaceti gelatina in 5 linguri de apa, o lasati la hidratat 5 minute, apoi o puneti pe baie de aburi pana se dizolva. Atentie, gelatina nu trebuie sa fiarba! Dupa ce ati luat-o de pe foc adaugati in ea 3-4 linguri din compozitia de branza, amestecati energic si turnati totul in restul de compozitia de branza. De ce facem asa? Ca sa nu se formeze cocoloase de gelatina in umplutura noastra de branza.  
   Acum puteti sa turnati totul peste blat si sa nivelati. Ornati cu ce fructe doriti, eu am pus cirese din compot si kiwi proaspat( asta am avut la momentul inspiratiei).


      Ca sa arate si mai bine desertul nostru turnam peste un plic de tort gelee rosu pe care l-am pregatit conform indicatiilor de pe ambalaj.
 

   Este momentul sa bagam cheese cake-ul la frigider pentru 3 ore si sa asteptam cuminti. Dupa expirarea timpului, terminam cu tarcoalele date la frigider si il ornam cu moturi de frisca, asa de chestie, apoi servim in liniste.



   Ei cum vi se pare? Greu? Da de unde :).

Pofta!

2 comentarii: