miercuri, 20 iunie 2012

Cuburi de gheata

   Desi este ceva timp de cand am pregatit aceasta prajitura, nu am uitat de ea si acum v-o arat si voua prieteni dragi. Este foarte usor de realizat si foarte racoroasa daca o serviti de la frigider.


   Pentru blat avem nevoie de:

- 4 albusuri
- 1 lingura de zahar
- 4 galbenusuri
- 1/2 plic praf de copt
- 2 linguri cacao
- 2 linguri de faina

   Bati albusurile spuma, amesteci cu galbenusurile, praful de copt, cacaua si faina. Torni compozitia in tava unsa cu ulei si tapetata cu hartie de copt si apoi in cuptor la foc potrivit.


   Sirop: fierbi 150 ml apa cu 100 gr zahar, pana acesta se topeste, apoi adaugi esenta de rom. Cand blatul s-a racit il insiropezi cu intreaga cantitate de sirop. Nu va fie teama ca absoarbe tot si va fii foarte bun asa.

   Crema:

- 1/2 pachet margarina
- 1 budinca vanilie
- 250 ml lapte
- 75 gr zahar

   Pui laptele la fiert, amesteci zaharul cu praful de budinca si le pui peste lapte. Amesteci continuu sa nu se formeze cocoloase si o dai deoparte la racit. Freci margarina pana devine o pasta moale, o adaugi peste budinca racita si omogenizezi. Torni crema peste blatul insiropat si o intinzi uniform.


   Eu am avut niste bucati de ananas si le-am introdus in reteta, dar este optional. Pentru decor folositi 150-200 ml frisca batuta tare si o lingura de cacao.


 Puteti face modele cu posul sau pur si simplu cu o furculita si pudrezi cu cacao. Iata si sectiune.



Pofta!

3 comentarii: