joi, 12 aprilie 2012

Tocanita de porc

   O mancare gustoasa, satioasa si foarte buna de facut in cantitati mari atunci cand ai musafiri. Este un fel de mancare ce il fac destul de des si il servim cu diferite garnituri. Azi de exemplu l-am servit cu orez si legume, un deliciu.


   Ingrediente pentru o tocanita gustoasa:

- 0,5 kg carne porc( spata, pulpa, ce vreti voi, dar sa aiba si un pic de grasime, ii da un gust mai bun)
- 2 cepe mari
- 2 morcovi
- 1 patrunjel
- 1 ardei ( eu am pus pasta de ardei Kapia facuta in casa, cand vine sezonul va dau reteta)
- 2 rosii ( am pus rosii decojite la consrva)
- 3 linguri bulion
- 1/2 legatura patrunjel
- sare, piper
- cimbru, busuioc
- 3 linguri ulei pentru prajit

   S-o incingem de-o tocanita!
   Spalam carnea, curatam legumele si le spalam, apoi trecem la tocat. Am taiat carnea cuburi si am lasat-o un pic deoparte pana toc toate legumele, asa reduc riscul de a se arde fie si un singur ingredient din mancare, caci sunt tot timpul acolo. Taiem ceapa, morcovii, patrunjelul, ardeiul si rosiile cuburi.
    Si apoi incepem. Punem o oala de teflon pe foc( acestea necesita folosirea uleiului in cantitati mai mici, evident ca ar fii mai buna una de  ceramica, dar mai asteptam), adaugam uleiul ssi carnea. O lasati sa se rumeneasca putin pe toate partile, apoi ceapa, pana sticleste frumos, pe urma morcovii, patrunjelul si ardeiul. Le caliti bine pe toate si adaugati supa de legume sau apa cat sa depaseasca cu un deget ingredientele din oala. Puneti un pic de sare si puneti capacul sa nu se piarda vitaminele legumelor. Cand sunt aproape fierte adaugati rosiile cuburi, mai lasati sa fiarba, adaugati apoi bulionul si puneti capacul. Cum stim ca au fiert? Simplu gustam. Dupa ce au fiert mai adaugati sare daca trebuie, apoi piperul macinat si ierburile aromatice. La sfarsit tocati frunzele de patrunjel si le adaugati la mancare dupa care opriti focul.
   Mai lasati 5 minute sa se odihneasca putin ca au muncit mult gatindu-se, apoi le serviti cu ce vreti.


   Dupa cum v-am zis noi am servit tocanita cu orez, dar merge la fel de bine cu pireu si muraturi sau cu paste la alegere.


   Luati si voi o imbucatura ca noi ne-am saturat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu