vineri, 21 septembrie 2012

Ghiveci pentru iarna

   V-am povestit de vecina mea tanti Maria care are multe retete bune pentru pus la borcan. ei tot de la ea am si aceasta reteta buna de te lingi pe degete. Recunosc ca am fost putin sceptica cand am primit-o, dar dupa ce am facut o portie am repetat operatiunea cu o a doua portie, nu de alta dar presimt ca se va termina repede. De atunci orice reteta primesc de la ea stiu ca e buna, se pricepe intr-ale bucataritului.


   Aveti nevoie de:

- 4 kg de ardei curatati( eu ii coc, dar puteti sa-i taiati si cruzi)
- 5 kg rosii dulci decojite( 4 kg mai acrisoare)
- 1 l ulei
- 3 morcovi mari
- 2 kg ceapa curatata
- 10 linguri de orez( dar se accepta si 15 daca va place)
- patrunjel verde
- 18 aspirine ( sau fara, dar cu borcane foarte bine sterilizate)
- sare, piper

   Stiu ca e un pic de munca cu pregatitul, dar merita. Taiati ceapa julien, rosiile cuburi, morcovii rondele, ardeii fasii sau cuburi cum preferati. Puneti orezul la inmuiat in apa rece. Va sugerez sa puneti oala pe o tabla si apoi pe foc ca sa nu se arda. Eu am facut afara pe gratar si peste am pus o tabla.
   Morcovul rondele la calit in jumatate din cantitatea de ulei. Cand s-a inmuiat adaugam ceapa. In cealalta jumatate de ulei puneti ardeiul la calit. Cand sunt toate calite le imbinati intr-o oala mare. Procedam asa ca sa scurtam timpul de preparare, dar puteti face si clasic morcovi, ceapa, ardei.


   Daca vreti sa folositi aspirina acum este momentul, o zdrobiti si o desfaceti in 3 linguri de apa calda. Urmeaza sa adaugati rosiile cuburi, sare si piper si sa va pregatiti fortele pentru cateva ore de amestecat tot timpul.
   Cand s-a inmuiat bine si se poate manca adaugati orezul scurs de apa si amestecati incontinuu. Sau puteti la fel de bine sa nu puneti orez si ghiveciul va putea fi folosit si la paste de exemplu.


   Deoarece oala nu mai facea fata cu succes, am schimbat-o cu ceaunul imens( regret ca nu am facut de la inceput in el, ma scutea de batai de cap) si am uitat sa fac poze cu rosiile in actiune.
   La sfarsit cand credeti ca orezul s-a inmuiat bine, dar nu s-a facut pilaf :), trebuie sa ramana intreg, dar totusi sa fie fiert, adaugati patrunjel tocat cat va place.


   Mai lasati 5 minute pe foc si gata de pus in borcane si in duna/paturi cu ele pana se racesc complet.



Pofta buna!

2 comentarii: