marți, 7 februarie 2012

Taietei de casa

Azi am facut taietei de casa si m-am gandit ca poate nu toata lumea stie sa faca sau are cine sa-i invete. Eu am invatat de la mama mea scumpa, imi aduc aminte si acum de vremurile cand mami facea si dintr-o foaie mai ramanea pe jumate ca noi atat ne perindam pe acolo ca haleam tot. Si ea ne tot gonea si radea de noi, isi amintea ca si ea facea la fel cand era mica:). Prefer sa fac taietei de casa decat sa cumpar, asa stiu sigur ce contin, plus ca este satisfactia ca sunt facuti de tine.
Reteta este foarte simpla, eu am facut din 2 oua, dar se poate face din orice cantitate, ideal ar fii 2-3 maxim ca sa fie usor la intins.

- 2 oua neaparat de casa( iese aluatul galben si frumos)
- sare
- faina cat intra ca sa fie un aluat elastic, usor de intins
- 2 gaoace de ou cu apa( coaja de ou sparta in doua= goace de ou:))


Se procedeaza ca in imagine si se framanta un aluat bun, bun( bineinteles se poate framanta si in castron, dar eu asa fac ca asa face mama si mie imi place).

 Aluatul galben si frumos:).


Intindeti o foaie mare pe masa data cu faina cat mai subtire cu putinta, ca sa va iasa trebuie sa infasurati foaia pe sucitor si sa intindeti. Apoi puneti foaia la uscat pana vedeti ca marginile se rup.


Eu o pun pe o fata de perna care o folosesc doar la asa ceva presarata cau putina faina, asa facea mama, asa fac si eu:). Nu va mai spun ca si fetita mea imi calca pe urme si da atacul la foaie, chiar daca nu stie ea ce e:)).

Dupa ce s-a uscat rulam foaia si trecem la taiat. Eu am facut si fasii subtiri pentru supa si ciorbe si fasii mai late pentru o reteta ce o postez maine.




Ati vazut ca nu e greu? Dupa ce ati taiat tot ruloul le puneti inapoi la uscat de pe o zi pe alta, apoi le puteti depozita intr-o cutie de carton sau punga de hartie. Tin si 2 saptamani.

Spor la taitarit( cuvant inventat de mine:)).

2 comentarii:

  1. of, de cand tot imi spun ca fac taitei si fac...nu ajung, nu-mi ajunge timpul

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am decis sa nu mai cumpar taietei, ci doar macaroane, alea nu stiu sa le fac:))

    RăspundețiȘtergere