luni, 13 februarie 2012

Strudel

Buna, n-ati inghetat:)?

Sambata dupa-masa am dedicat-o coptului si ce era mai bun pe frigul asta decat un strudel aromat( vorba vine unul, ca am facut doua portii, deci am avut ce coace).


Acestea sunt bunatatile, reteta este foarte ieftina si simpla, dar haideti sa va vorbesc un pic de prosopul pe care este pusa farfuria. Am fost deunazi la bunica sa vad daca nu mai are ea din zestre si iata peste ce am dat, acest prosop frumos este cusut chiar de mana ei si o sa am mare grija de el. Noi  tinerii nu prea mai pretuim traditia, dar o sa incerc sa va arat un pic din ea, o sa pun poze si cu alte lucruri frumoase facute de bunica mea atat cu mana, cat si cu razboiul pe care si acum il mai are in pod.

Pentru strudel aveti nevoie de:
- 18 linguri de faina
- 2 linguri de smantana
- 1 ou
- sare
- apa calduta

Se pune face un aluat elastic din aceste ingrediente si se pune deoparte 5 minute. Apoi mai aveti nevoie de 100 gr margarina si 2-3 linguri de faina.
Puneti margarina pe foc si amestecati pana se topeste.

Apoi adaugati 2-3 linguri de faina pana se leaga .

Intindeti aluatul pe masa pudrata cu faina si intindeti acest amestec pe intreaga foaie.


Dupa care rulati si o dati la rece jumatate de ora.
Intre timp pregatiti umplutura. Se poate face cu dovleac, cu mere si scortisoara sau cu un amestec de branza, smantana, stafide si coaja de lamaie si portocala. Eu am facut cu toate 3.
Aduceti ruloul de la rece si il taiati in 6-8 bucati egale( 6 daca faceti in tava de la aragaz si 8 daca faceti intr-o tava mai mica asa ca mine).

Luati apoi fiecare bucata si ii strangeti capetele ca sa nu iasa margarina, asa ca mine:).

Margarina are rolul de a face aluatul ca foietajul. Intindeti apoi aluatul si puneti umplutura.
Cand pregatesc umplutura pun putin zahar, iar cand o pun pe foaie mai adaug zahar si pun si un pic de gris ca sa absoarba sucul dovleacului si sa nu se imprastie tot in tava si sa se arda. Apoi rulam.


Rulam si strangem bine colturile ca sa nu iasa bunatatea. Apoi in tava unsa cu ulei si le ungem bine cu ou sa fie lucioase.


Am uitat sa fac poza cand erau gata, dar am facut la cele cu branza numai ca sunt mai mici, dar la fel de gustoase.

Uitati ce deliciu.

Daca v-a plouat destul in gura, puneti-va pe treaba.
Spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu