duminică, 2 decembrie 2012

Minipateuri cu ciuperci

   Imi plac foarte mult minipateurile cu ciuperci, am mancat des de pe la cofetarii si mi-am zis ca trebuie sa fie o modalitate sa-mi fac si eu acasa, plus ca la vreun eveniment arata asa de bine pe masa :).
   Si am cautat informatii pe mai multe site-uri, astfel am realizat variant mea de pateute bune si gustoase, tot aici am sa va arat si un alt mod de prezentare a acestor bunatati pe langa clasicele rulouri mici.


   Se vede clar in poza ca sunt doua modele acolo: minipateuri si niste mini- pizza cu ciuperci daca vreti.

   Aveti nevoie de:

- 1 pachet de foietaj
- 1 cutie ciuperci
- 1 ceapa
- un pic de ulei
- 2 oua
- sare, piper
- un gat de bulion
- mac pentru decor

   Tocati ceapa marunt in putin ulei, nu mult ca v-a curge totul, adaugati ciupercile  scurse si maruntite cu cutitul sau le puteti da prin masina de carne/robot, eu am vrut sa simt textura, apoi sare si piper si lasati sa scada. Puteti pune bulionul cand toate s-au inmuiat pentru un pic de culoare si gustul acela dulce- acrisor. Mai lasati sa scada bine si lasati compozitia la racit. Adaugati apoi un ou batut si amestecati bine sa se lege toate intre ele.
   Taiati o foaie de foietaj in 3 si le modelati un pic cu mana sa semene a burlan. Umpleti, lipiti cu un pic de apa si puneti in tava cu hartie de copt cu imbinarea capetelor in jos.


   Apoi crestati ruloul cu cutitul, dar nu pana jos, cam cat vreti sa le faceti de mari 2-3 cm ar fi bine, ele oricum mai cresc. Le dati cu oul ramas si presarati mac deasupra. Apoi in cuptor pana se rumenesc frumos, le scoateti apoi, le lasati la odihnit putintel si le taiati pe taietura deja formata la inceput si pe platou cu ele pentru pofticiosi.


   Acum din restul de foietaj taiati patrate mai mari sau mai mici, iar cu varful cutitului taiati, dar tot asa nu pana jos, un chenar. In interiorul chenarului creat intepati cu furculita, facem acest lucru ca in acel loc sa nu creasca foietajul, iar marginile sa se evidentieze. Puneti umplutura in chenar, marginile le dati cu ou si presarati mac.

   

   Ei cam asta a fost tot, la noi au trecut foarte repede si imi pare rau ca nu am facut portie dubla, dar le mai vine lor randul :D.


Pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu